Klantverhaal

Fairphone

Fairphone heeft gekozen voor Zendesk AI Agents Advanced om klantvragen sneller en consistenter te beantwoorden. De AI-agents automatiseren repetitieve taken, zodat het supportteam zich kan richten op complexere cases. Door intelligente workflows ontstaat een efficiënter proces en kortere responstijden. Fairphone heeft gekozen voor zogeheten Agnostische AI agents die zich gedragen als menselijke conversaties.

Zo verbetert Fairphone de klantbeleving terwijl het team schaalbaar en duurzaam blijft werken.

lees meer

Menselijke AI agents

Fairphone is een duurzame smartphonefabrikant die eerlijke materialen en productie centraal stelt. Het bedrijf streeft naar een transparente keten met betere arbeidsomstandigheden.

Fairphones zijn modulair gebouwd, zodat onderdelen eenvoudig te repareren zijn. Zo willen zij de levensduur van toestellen verlengen en de ecologische impact verkleinen.

Samenwerking

cloudmotion heeft medio 2025 de implementatie van Zendesk AI agents Advanced afgerond. Door toegenomen populariteit van Fairphone was er behoefte aan geautomatiseerde klantenservice, zonder de menselijke maat te verliezen.


Introductie Fairphone 6

Fairphone zette Zendesk AI Agents Advanced in om de grote stroom vragen rond de lancering op te vangen.

De timing was bewust gekozen, omdat de launch veel extra verkeer zou brengen.

Dankzij de AI-agents is er geen extra personeel nodig en bleef het volume goed beheersbaar.

Met een automatiseringsratio van 87% houdt Fairphone de druk op het supportteam uitstekend onder controle.


De AI Agent is meertalig en ondersteunt naadloze overgang tussen verschillende talen. Zendesk Agentic AI zorgt voor een menselijk gevoel tijdens de conversatie, dat uiteraard 24/7 bereikbaar is. Ook worden met de transcripties productinzichten voor het ontwikkelingsteam van Fairphone opgehaald.

onze aanpak

Afgenomen diensten

Functionaliteiten

  • Product troubleshooting geautomatiseerd afgehandeld
  • Productinformatie geautomatiseerd verstrekken
  • Where Is My Order-vragen worden geautomatiseerd afgehandeld
  • Meertaligheid
  • Productinzichten ophalen
  • Agentic AI voor menselijk conversatie-gevoel

Stakeholder aan het woord

Customer Experience Strategist

fairphone klantverhaal

“Ik heb de samenwerking met cloudmotion als zeer prettig ervaren. Hun pragmatische en ondernemende werkwijze zorgde voor een korte doorlooptijd van het project. Mede door de kundigheid van de cloudmotion consultants heeft Fairphone grote stappen gemaakt op gebied van klanttevredenheid.”


— Pieter Vroom

Stakeholder aan het woord

Head of Customer Support

fairphone klantverhaal

“Het team van cloudmotion ondersteunt mijn klantenservice teams doorlopend met de optimalize van onze Zendesk implementatie. Ik ben blij met de hand-on mentaliteit en proactieve adviezen. Hoewel wij een grote groei in klantcontact verwachten, heb ik geen zorgen dat ons team dit niet aan kan.”


— Ana Hilario

Ook geïnteresseerd in deze oplossing?

Neem contact met ons op

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem rechtstreeks contact met ons op of vul het contactformulier in!

kom in contact