Optimaliseer kwaliteitsborging met AI | cloudmotion

Kimberly Kjaer • 6 april 2024

Klaus onderdeel van Zendesk: Optimaliseer kwaliteitsborging met AI

Zendesk kwaliteitsborging

Klaus, het toonaangevende platform voor kwaliteitsborging en coaching voor klantenserviceteams, is sinds begin 2024 officieel onderdeel geworden van Zendesk. Deze samenvoeging van krachten belooft veel mogelijkheden voor klantenservice teams.


Klaus biedt geavanceerde tools waarmee bedrijven de kwaliteit van hun klantenservicegesprekken kunnen verbeteren door middel van feedback, analyse en training. Agents ontvangen feedback op specifieke aspecten van hun gesprekken, terwijl supervisors deze feedback gebruiken om coaching te bieden en prestaties te verbeteren.


Daarnaast biedt Klaus krachtige analysefuncties waarmee teams diepgaande inzichten kunnen verkrijgen in hun klantenserviceprestaties. Ze kunnen trends identificeren, zwakke punten in processen ontdekken en gebieden voor verbetering aanwijzen. Ook voorziet Klaus in tools voor training en ontwikkeling van supportmedewerkers.


Supervisors kunnen trainingsmateriaal delen, quizzes en assessments maken en individuele trainingsplannen opstellen om de vaardigheden en kennis van hun team te verbeteren. Ten slotte kunnen klantenserviceteams met Klaus hun processen automatiseren en stroomlijnen. Repetitieve taken zoals het toewijzen van tickets en het beheren van wachtrijen worden geautomatiseerd, waardoor agents zich kunnen concentreren op complexere taken en het bieden van uitstekende klantenservice.


En nu, met Klaus onder de vleugels van Zendesk, krijg je toegang tot nog meer innovatieve oplossingen om je klantenservice naar een hoger niveau te tillen door de combinatie van geavanceerde technologie en diepgaande expertise in klantenservice.


Benieuwd wat dit voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact met ons op!



door Chayenne Garcia 10 december 2025
Wat zeggen gebruikers over Zendesk? Een overzicht van de belangrijkste reviews en inzichten, met tips om het platform succesvol te gebruiken binnen jouw organisatie.
door Ralph Heeneman 18 november 2025
Ontdek hoe klantsegmentatie zorgt voor gerichtere support en een betere klantervaring. Leer hoe Zendesk slimme tools biedt om segmentatie te automatiseren en te optimaliseren.
door Ralph Heeneman 29 oktober 2025
Zendesk Copilot is een set AI-gestuurde functies binnen Zendesk die erop gericht zijn om klantenservice-agenten efficiënter en effectiever te maken.
door Ralph Heeneman 27 oktober 2025
Je wilt HR processen stroomlijnen en automatiseren maar tegelijkertijd niet de menselijke maat verliezen - hoe doet je dat?
door Ralph Heeneman 22 september 2025
Leer bij dit virtuele event de nieuwste ontwikkelingen van AI in klantcontact
door Ralph Heeneman 19 september 2025
cloudmotion staat op CustomerFirst Congres 2025. Bezoek onze stand en kom met ons in contact over het automatiseren van je klantcontact!
Duda Dynamic Pages
door Jamil Florusse 8 september 2025
Ontdek hoe Duda Dynamic Pages je helpt honderden SEO geoptimaliseerde pagina’s te maken vanuit één template.
door Ralph Heeneman 13 augustus 2025
Uitnodiging PizzAI workshop met Simon Giaccotto – met behulp van de Kracht van AI in Klantenservice!
Richard Bordes en Cloudmotion in gesprek over de klantreis in 2025 bij New Business Radio
door Jordy Veldhuis 23 juni 2025
Ontdek hoe de klantreis eruitziet in 2025. Heimen was te gast bij New Business Radio. Trends, AI en de rol van Zendesk in een wereld vol hoge verwachtingen.