Zendesk GDPR: beheer eenvoudig jouw privacy-instellingen

Security, Governance & Compliance
Met Zendesk GDPR beheer je eenvoudig persoonsgegevens en voldoe je aan de privacywetgeving voor jouw klanten.
Bescherming klantdata en privacy
Waarom Zendesk GDPR
Je kunt Zendesk gebruiken voor GDPR omdat het platform tools biedt om persoonlijke gegevens te beheren en te verwijderen. Zendesk ondersteunt verzoeken van betrokkenen, zoals inzage en verwijdering van data. Daarnaast voldoet Zendesk aan de beveiligings- en privacyvereisten van de GDPR.

Waarom je Zendesk GDPR kan gebruiken

Een vinkje in een cirkel op een witte achtergrond.
Zendesk helpt organisaties te voldoen aan de AVG door tools te bieden voor het beheren, exporteren en verwijderen van persoonsgegevens van klanten.
Een vinkje in een cirkel op een witte achtergrond.
Met Zendesk kunnen organisaties de bewaartermijnen van klantgegevens instellen en automatisch gegevens verwijderen, waardoor zij beter kunnen voldoen aan de eisen van gegevensminimalisatie en opslagbeperking onder de AVG.
Een vinkje in een cirkel op een witte achtergrond.
Zendesk biedt functies waarmee organisaties eenvoudig verzoeken van betrokkenen kunnen afhandelen, zoals inzage- of verwijderingsverzoeken, zodat zij voldoen aan de privacyrechten van klanten onder de AVG.
Een vinkje in een cirkel op een witte achtergrond.
Zendesk maakt het mogelijk om toegangsrechten en rollen te beheren, zodat alleen geautoriseerde medewerkers toegang hebben tot persoonsgegevens, wat bijdraagt aan de bescherming van klantdata volgens de AVG.
Wat levert het je op?
Met de Zendesk GDPR-functionaliteit profiteer je van verbeterde controle over persoonsgegevens binnen je Zendesk-omgeving. Je kunt eenvoudig voldoen aan verzoeken van klanten om hun gegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen, wat helpt bij het naleven van privacy- en gegevensbeschermingswetten zoals de AVG. Dit vermindert het risico op boetes en reputatieschade, terwijl je klanten vertrouwen geeft dat hun gegevens veilig en correct worden behandeld. Bovendien biedt Zendesk tools om datalekken te voorkomen en processen te automatiseren, waardoor je efficiënter en veiliger werkt.
zendesk implementatie partner cloudmotion aan tafel

Probeer Zendesk zelf uit

Benieuwd wat Zendesk voor jouw serviceproces kan betekenen? Door het platform zelf te testen ervaar je direct hoe informatie sneller stroomt, tickets overzichtelijk worden en teams slimmer samenwerken.

Start gratis proefperiode

Bekijk meer Zendesk functionaliteiten

Bekijk nog meer Zendesk functies die je helpen om je klantcontact te verbeteren, processen te versnellen en je supportteam slimmer te laten werken.

Zendesk Audit Logs
Ontdek hoe Zendesk Audit Logs u volledige transparantie bieden over alle wijzigingen en activiteiten binnen uw account. Met gedetailleerde logboeken houdt u eenvoudig controle, verhoogt u de beveiliging en voldoet u aan compliance-eisen. Lees verder en ontdek hoe Audit Logs uw organisatie kunnen versterken!
Lees meer
Zendesk SSO
Ontdek hoe Zendesk SSO (Single Sign-On) het inloggen voor je team en klanten eenvoudiger en veiliger maakt. Met één klik toegang tot al je Zendesk-tools, zonder gedoe met meerdere wachtwoorden. Lees verder op onze blog en ontdek alle voordelen en mogelijkheden!
Lees meer
Zendesk Integraties
Ontdek hoe Zendesk integraties jouw klantenservice naar een hoger niveau tillen. Koppel eenvoudig met populaire tools en platforms om efficiënter te werken en een naadloze klantervaring te bieden. Lees verder en ontdek alle mogelijkheden!
Lees meer

Neem contact met ons op

Benieuwd naar de mogelijkheden en voordelen van een CX audit voor jouw organisatie? Neem rechtstreeks contact met ons op, vul het contactformulier in of plan een afspraak met onze consultant Ralph Heeneman.

Neem contact met ons op